onsdag 21 januari 2015
150121
Jätte fint vinterväder.Var på vävstugan på förmiddagen .Gjorde färdigt en löpare i halv drell ,efter fika drog vi på en handuksväv. Dubbelväv.
måndag 19 januari 2015
150119
En lång promenad med Alice (liten Schnauzer) till byagården
och vävstugan för att sätta på värmen inför kvällens sammenkomst. Härligt väder men lite jobbit att gå där snön hade blåst igen vägen.
Har bakat årets först semlor.
söndag 18 januari 2015
Buskar
Actinidia kolomikta
Kameleontbuske växer så det knakar blir enormt långa
revor som slingrar sig i det den hittar.
Syren "Beauty of Moscow
Värdens vackraste syren med rosa knoppar .
Värdens vackraste syren med rosa knoppar .
Utslagen med dubbla blommor som doftar.
Bukettapel
Malus toringo var.sargentii. Blommar rikligt i
slutet av juni ,sen får den orange-röda frukter.Fin höstfärg
Pelargonhus
Pelargonhuset inköpt på aktion för många år sen.
Jag förälska mig så i denna gamla stomme som en gång
hade varit ett växthus ,men som får husera mina pelargoner.
Plantera taklök på taket,de växte jätte bra under
en sommar , men det blev för kallt på vintern så de är borta.
Pelargoner
Pelargoner i en salig blandning .En gång i tiden visst jag vad de hette,
men efter några år och några omplanteringar så har jag inte riktigt koll
på namnen.Det finns i allafall Stjärnpelargon,Rosenpelargon, tulipan
pelargon mm.
Hösten har kommit och alla blommor har hamnat i skottkärran
för vidare transport till komposten.
tisdag 13 januari 2015
väv
I går 12/1 -15 var det uppstart av vävstugan .Trevligt att
träffa alla efter jul uppehållet.
Idag har jag dragit på en mattvarp .Hittade en varpfläta bland mina garner,
ibland vet man inte vad man har.Har solvat i rosengång ska försöka väva
en liten bit av gubbatäcke ,sen blir det några mattor.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)









